Reactie Philip Helmer op artikelen AM

  • Bericht auteur:

Klik hier voor het artikel: ‘Verbond: ‘Verzekeraars moeten iets met Big Data’

Klik hier voor het artikel: ‘Omarm technologie, anders overkomt het je’

Waarom denken wij dat vernieuwing samengaat met big-data? Big-data is als aluminiumvelgen op de postkoets. Het is meer van hetzelfde, op zijn best een stap zijwaarts.

Waarom moet ik miljoenen data verwerken om te denken dat ik weet wat deze klant zou willen? Waarom vraag ik het niet gewoon? Waarom zeg ik niet: vertel mij wie je bent en ik zal een op jou toegesneden voorstel doen?
Omarm nieuwe technologie en zorg dat het echt vernieuwend is. Wat dacht je van small-data. Alleen de data van deze ene klant. Volledig en actueel. Beheerd in regie van de klant zelf, nergens centraal, maar bij de klant zelf. Geen privacy en veiligheidsproblemen, geen onverwachte zorgplichten.
Werkelijke vernieuwing doordat de klant zijn Financieel Paspoort heeft, gevoed uit de bronnen die er nu al zijn, aangevuld met wat alleen de klant weet. Selectief alleen die data ter beschikking stellen die voor deze dienst of dit product noodzakelijk zijn en niet meer dan dat. Uitsluitend en tijdelijk ter beschikking gesteld voor deze speciale aanvraag of dienst. Small-data, want het gaat alleen over deze klant.
Kom op 24 mei naar de SER in Den Haag en praat mee over Financieel Paspoort: De Burger Centraal.