Voedselpakket
Voedselpakket aanvragen bij de voedselbank
Om klant te kunnen worden bij een voedselbank zul je een paar vragen moeten beantwoorden. Antwoorden op deze vragen ga jij in de volgende stap verzamelen.
Voor deze aanvraag ga jij gegevens ophalen bij MijnOverheid, MijnBelastingdienst, MijnToeslagen, MijnUWV, MijnDUO (studieschulden). Daarnaast wordt bij de door jou geselecteerde banken banktransacties opgehaald en naar inkomsten en uitgaven gecategoriseerd. Verzamelde gegevens komen alleen bij jou op jouw telefoon terecht.
Bij het bezoeken van de genoemde gegevensbronnen, moet jij kunnen inloggen met jouw DigiD. Heb jij die nog niet dan zal de app jou helpen deze aan te vragen. Ook heb jij een account bij MijnOverheid nodig waarmee je de tweetraps-authenticatie kunt uitvoeren. Helaas is het noodzakelijk bij iedere gegevensbron opnieuw in te loggen. Wij verwachten dit in de toekomst te kunnen vereenvoudigen. Als jij al eerder gegevens bij een gegevensbron hebt opgehaald en deze gegevens zijn nog actueel, dan slaat de app deze bron over bij het verzamelen. Voor het bezoeken van jouw banken maakt de app gebruik van de diensten van Invers B.V. Zij hebben een PSD2-licentie die door de Nederlandse Bank is afgegeven. Invers B.V. haalt de banktransacties op, categoriseert deze en geeft deze aan de app FP. Er blijven geen persoonlijke gegevens achter bij Invers B.V.. De laatste stap is het delen van jouw gegevens met de hulpverlener.
Voor dit overzicht is een QR-code of coupon, nodig. Vraag aan jouw hulpverlener of adviseur om een QR-code. Om jou een QR-code te kunnen geven moet jouw hulpverlener of adviseur vooraf een afspraak met ons maken. Stichting Financieel Paspoort is hiervoor bereikbaar op info@financieelpaspoort.nl.